Wspaniała opcja dla firm – dropshipping

Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym pomiędzy klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu przez Internet, klient korzysta ze witryny e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie posiada w magazynie.
W momencie złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W tym systemie detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktów, który nie zajmuje się logistyką. Odpowiedzialność za to spoczywa na dostawcy. Ten model sprzedaży daje sprzedawcy dużą elastyczność i pozwala mu skoncentrować się wyłącznie na sprzedaży.

Dla sprzedawcy , który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-handlem, dropshipping ma oczywiste zalety, których nie należy pomijać. W dropshippingu, nie musisz inwestować olbrzymiego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niedużą sumą pieniędzy, co jest wspaniałym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie ma ryzyka posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów.  Świetna jest także możność posiadania bogatego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku prowadzenia działalności. Jest to kolosalna atrakcja dla młodej firmy.