Dieta a układ krążenia

Układ krążenia naszego organizmu składa się z serca, tętnic, żył i naczyń włosowatych. Układ krążenia transportuje tlen, składniki odżywcze, wodę i krew w naszym organizmie, pomaga również w usuwaniu produktów przemiany materii. Utrzymanie owego systemu w należytej formie jest nieodzowne dla zdrowia.

https://chirurg-naczyniowy.warszawa.pl/metody-operacyjne-leczenia-zylakow-konczyn-dolnych/

Jedną z rzeczy, które możemy poczynić, aby nasz układ krążenia był zdrowy, jest upewnienie się, że dostarczamy odpowiednie witaminy i minerały.

Witamina C odpowiada za umocnienie ścian naczyń krwionośnych w całym organizmie. Ma to związek z jej rolą w wytwarzaniu kolagenu, który jest nieodzowną tkanką łączną. 

Miedź jest minerałem niezbędnym w procesie tworzenia tkanki łącznej organizmu. 

Biotyna ma decydujące znaczenie dla zdrowia układu krążenia, a także dla wydajności układu krążenia, ponieważ pełni funkcję w wielu istotnych procesach enzymatycznych.

Witamina E na kilka sposobów wspomaga odpowiednie działanie układu krążenia. Pomaga rozszerzać żyły i gra rolę w kontrolowaniu krzepnięcia krwi. Innym istotnym aspektem witaminy E są jej właściwości przeciwutleniające, wspólne z witaminą C. Witaminy te, z pomocą innych przeciwutleniaczy, służą do przenoszenia wolnych rodników, które pozostawione bez kontroli mogą niszczyć tkankę.

Potas, od dawna znany jako wartościowy dla serca, służy też innym częściom układu krążenia. Jedną z istotnych funkcji potasu jest kontrolowanie ciśnienia krwi i stabilności płynów w układzie krążenia. Sód ma współudział w tych ważnych funkcjach utrzymywania równowagi i ciśnienia krwi. Tyle słyszymy o minusach sodu, że łatwo zapomnieć, że w rzeczywistości sód jest minerałem niezbędnym do funkcjonowania organizmu, zwłaszcza układu krążenia.

Oczywiste jest, że układ krążenia jest niezbędny dla zdrowego organizmu. Zasadne jest wspomaganie jego funkcji dietą, która spełnia zalecane dobowe ilości witamin, minerałów oraz innych składników odżywczych.